Kata Alu - Aluan

Saturday, April 25, 2009

Tension!

Tension! Tension! Tension!



Mana nak cekau duit ni?! Dengan gaji yang x seberapa ni, apalah yang bole aku dapat. Duit oh duit...dimanakah kau duit...lalalala...(ceh! tension2 pun leh nyanyi lagi!!). Nak buat apa dengan duit? Nk kawin?? Pening pk pasal kawin ni. Semua orang disekeliling aku cite pasal persiapan majlis kawin mereka. aku? satu pn x t'pk lagi. Bukan ape, malas nk pk lg cox date pun lum ade. Lainla klu dah ade... semua aku akn pk. List aku akan wat. Tp........... cite2 org disekeliling membuatkan aku sesak.

Apakah benar impian hidup untuk berkahwin saja? Dalam situasi sekarang, kenapa ramai org kumpul duit hanya untuk berkahwin? Pelik...pelik...bukankah masih byk benda lg yg bole difikirkan selain kawin.

Inilah lumrah bagi orang yang sedang bercinta. Pasti impian untuk menuju gerbang perkahwinan. Kadang2 takut juga memikirkannya, adakah sudah bersedia dari segi zahir dan batin. Makin lama aku pk, makin cuak jadinya. Bukan mudah melalui alam perkahwinan, melalui pembacaan aku di majalah, banyak cerite mengenai perkahwinan, penceraian. takut...takut...

Petua nak kekal bahagia bersama pasangan : Mandi bersama sekurang2nya 2 kali seminggu bersama pasangan anda.( Tapi bagi yang dah kawin je tau...yang lum kawin jgn sesekali cuba aksi ni...hahaha)

0 comments: