Kata Alu - Aluan

Monday, April 13, 2009

aku & b berjauhan lagi.....


b dah balik sarawak. tinggal aku keseorangan disini. meniti kehidupan nan satu......

sekarang kene kerja keras kumpul duit nak kawin.. biar simple janji meriah... perancangan masih dalam fikiran. theme wedding semua dah ade dalam kepala otak aku. hantaran pun sama, cuma belah b je aku belum fikirkan..rasanya terlalu awal untuk membuat perancangan kawin ni. so, aku taknak sesakkan fikiran mengenai persiapan dan perancangan kawin. cuma aku dan b nak kumpul duit. bila semua dah ada baru boleh fikir mengenainya. taknak tergesa-gesa cox kawin bukan perkara main-main. lagipun aku n b lum g kursus kawin lg. mengikut plan bulan 5 ni tapi dah cancel cox b tak cuti, cuti dah banyak pakai. tak kesahlah kursus bila-bila pun.

pada sesiapa yang pernah bercinta jarak jauh, mesti mempunyai perasaan yang sama dengan aku. bukan senang tau. hati kena kuat. kena percaya, yakin pada pasangan. kena jaga hubungan tu. jauh tidak bermakna tak boleh berhubung. zaman kan dah canggih. hp kan ade. setiap masa boleh call, melainkan busy. kerja kn..normal la tu.

apa aku nak buat? date? b jauh... so, life aku hanyalah kerja, kerja dan kerja. date tunggu b balik sini. kehidupan aku berjalan seperti biasa. siang keje, malam dok umah, main msg dgn b and tido..begitulah hari-hari.

b sentiasa ada di sisi aku, walaupun die jauh..tak pernah sedikit pun aku merasa b jauh dari aku. cuma bezanya kami jarang berjumpa. b sentiasa jaga aku, amik berat tentang aku. aku bahagia dengan b.

0 comments: