Kata Alu - Aluan

Friday, April 03, 2009

Sukarnya ungkapkan perasaan ini

02.04.08. 8.20 a.m. ayah b menghembuskan nafas terakhirnya. setelah hampir 2 minggu bertarung dengan nyawa di ward icu, hospital seremban. ajalnya telah sampai. aku pasrah dan redha.
kini, aku harus memberi semagat kepada tunangku. aku harus kuat supaya dia mampu meneruskan hidupnya. walaupun aku sedar aku tidaklah begitu kuat untuk hadapi semua ini. entah mengapa, setiap kali aku mendengar suaranya, airmataku ini tidak dapat menahan sebak. ku tahu apa yang b rasakan. aku punyai perasaan yang sama dengannya.
masih terbayang-bayang belaian ayah b ke rambut dan mukaku saat aku menjenguknya di hospital 2 minggu lepas. masih hangat genggaman tangannya. aku tidak mungkin melupakannya.
sayangnya, ayah b tidak dapat melihat kita diijabkabulkan nanti sayang. Allah lebih menyayanginya. kita yang hidup ini harus teruskan hidup. aku akan terus bersama tunang aku walau macamana keadaan b.
aku akan terus perjuangkan hidup ini demi b, family aku dan family b. aku mesti bagi semangat kat b.
semoga Allah mencucuri rahmat ke atas ayah. Al-Fatihah. Amin.

0 comments: