Kata Alu - Aluan

Monday, April 06, 2009

dapatkan aku fahami b??

minggu ni b bz sangat. kdg2 x sempat pn nk msg aku. aku? mestilah bosan. tp kenalah fhm keadaan die mcmane. patutnye 4hb april aku trun PD tp x jd trun disebabkn umah aku pn ade function. kakak belanja makan 1 family tp kak zah n abg lan je yg xde. aku x bepe suke kak zah (kakak ipar aku yang ngok...hahaha..jahatnye aku). berbalik cite b td, b mmg bz uruskan semua hal. kesian kat b, die kne wat semua, maklumlah anak lelaki tunggal. jumaat lepas, b g bank kuarkan semua duit smpnan ayah, pastu g solat jumaat. pas blik solat, bwk mak g bank plak..bukak akaun baru katanye, untuk masukkan duit ayah. b ckp ramai org indon bukak akaun, cian b kne tggu lame. dh settled bukak akuan, b blik umah kt bandar sunggala plak. kesibukan b lum terhenti lg, sebaik sampai je die trus g surau, nk tolong org surau untuk kenduri tahlil pada malam tu. mmg die x sempat msg aku pn. aku blik anta msg pn, b x reply. sedih gak cox terasa mcm xde org care aku.
hari sabtu b masih bz lg.....kali ni kne ulang alik anta barang dr umah bandar sunggala ke umah kastam plak. pastu makcik b mintak antakn balik kt senawang. simpati aku dgn nasib b, die kte penat sgt. tp ape aku leh wat....hanya mampu sruh die berhati2 je n jgn kelam kabut. nasib mlm tu xde kenduri tahlil cox kat umah bandar sunggala xde air. jumaat depan br ade, wat kat surau b ckp.
setelah ape yang aku lalui ini, aku sedar bkn aku seorg saja yg perlukan b. family b pn perlukan b jugak. skrg b dh jd ketua keluarga, aku mesti atau wajib faham die. walaupn aku kdg2 sukar terima kesibukan die. mlm td aku bengang jugak kt b, die ckp nk g tmpt keje lame, nk suruh betulkan paip, igtkn kejap je rupenye smpai pkul 1 pg. aku msg dgn die pn smpai tertido cox penat sgt (siang aku g pasar batu 3,s.alam..mane x penatnye). dalam aku tertido tu, aku mimpi b. smpai berpeluh jugakla aku sedangkn kipas terpasang je. trus aku call b, rupenye die masih melepak lg. aduh! sakit ati ni plak rasenye. dlm keadaan mcm ni pn die bole melepak. klu pk positive maybe b nk cri ketenangan. tp aku x ske la klu lepak smpai pukul 1 pg. then...aku pn tdo blik. bangun pagi tgk ade 1 missed call n 2 msg received. b mintak maaf!!.
persoalan skrg, bolehkah aku fahami b skrg ni???
ahad ni b dh balik sarawak...cuti bulan 5 ni pn b dh cancel kn walaupn tiket dh booking n dh byr pn! aku pn aku kne cancel kursus kawin yang aku dh booking tu!!! demi menghormati ayah b, aku relakan semua ini........

0 comments: