Kata Alu - Aluan

Monday, April 13, 2009

Perjalananku....

Tepat pukul 1, aku terus turn off pc and chow. cayalah! aku taknak tunggu-tunggu lagi. isi minyak kejap and make up sikit supaya tak nampak penat bekerja. hehehe. aku mulakan perjalanan dari setia alam, senang sikit, tak perlu bersesak dengan traffic jam yang aku tak suka. dari setia alam aku exit bukit raja, masuk sekyen 7 then keluar highway, then masuk highway balik.. aku teruskan perjalanan dari batu 3 terus ke sepang. sebaik sampai kat tempat yang dijanjikan, b tak sampai lagi. hampir setengah jam juga aku menunggu. sekurang-kurangnya boleh berehat sebentar. perut pun dah berbunyi minta di isi. akhirnya b sampai, then kami teruskan perjalanan menuju ke Port Dickson. b follow dari belakang.
dah sampai umah b....penatnya tak terkata. rehat sekejap passtu isi perut. lapar. hihihi. lauk dah sedia terhidang. cukup membuka selera. ikan apa ntah namanya. aku pun tak tahu. hehehe. mak b masak sambal. sambal dia memang sedap. dah kenyang perut aku yang lapar ni. hari ni punye plan nak g kubur ayah. so, aku g dengan b. balik dari kubur, g pasar malam kat batu 4. nak cari bahan untuk masak tomyam. mengikut plan yang aku sudah tulis di blog yang lepas. cari daun limau purut punyalah susah. kat pasar pun takde, so cancel nk masak malam ni.
malam ni aku and b jumpe fiza and ajoe. lame jugak la. penat giler aku. sampai pukul 1. sembang punye sembang tak sedar dah pukul 1. hehehe. sibuk cite pasal keje. macam-macam lagilah.
hari ahad, 12hb apr 2009. b macam x layan aku je. aku tanya die kenapa, die suruh fikir. puas aku fikir, dari balik malam tadi b buat dek je dengan aku. pelikla aku. g market pun die jalan menonong je, tinggalkan aku. sakit je ati. korek punye korek, rupanya b terasa hati cox aku menjatuhkan dia bile bersembang dengan ajo n fiza. aku tak terniat pun macam tu. patut pn die tak layan aku. aku masak pun die tak cakap pape.
petang g gunting rambut b n amik along dari keje. sementara tunggu along, sempat jugak kitaorg g kubur, tapi aku dok dalam kete je cox tak pakai tudung. tgk dari jauh je. hujan lebat seperti memahami hati kami yang sedang gundah gulana. aku dgn b masih tak ngam lagi time tu. dah kete pun bertekak la jugak. aku lebih banyak mendiamkan diri. karang aku bersuara, lagi bertambah pulak......
pukul 4 sampai umah b...berkemas apa yang patut....kelam kabut gak cox flight b pukul 7. kena ada 2 jam lebih awal. suasana sedih mengiringi pemergian kami. aku tahu b berat hati nak tinggalkan family. tapi nak buat macamane, demi masa depan. kerjaya perlu dijaga jugak...aku jua turut menitiskan airmata.
perjalanan ke LCCT diiringi dgn hujan lebat sepanjang jalan, dan airmata aku turut mengalir seperti hujan yang membasahi pipi. b pun begitu jua!!
sebak hati ini, tapi aku tahu aku perlu kuat menjalani kehidupan ini. apapun yang terjadi kehidupan mesti diteruskan. kami telah berbincang, perkahwinan kami akan ditangguhkan demi menghormati ayah...... aku akan tetap menunggu b.......
kepulanganku bersama hujan lebat sepanjang jalan, seperti memahami gelojak di hati ini..
semoga hubugan aku dengan b sentiasa mekar bak bunga di taman. semoga kami tabah menjalani dugaan di alam pertunangan.......sayang...ku tetap mencintaimu walau apapun keadaan mu...

0 comments: